Thursday, June 9, 2011

Kongsi (2011) TVrip - MKV

KONGSI merupakan sebuah filem aksi komedi mengisahkan penyiasatan ASP Shariff (Fizo Omar) terhadap kes pembunuhan di kalangan kumpulan kongsi gelap di Kuala Lumpur. Kumpulan kongsi gelap yang terdiri dari tiga kaum utama, Melayu, Cina dan India ini menjadi huru hara dengan kematian seorang demi seorang ahlinya. Pergaduhan besar hampir berlaku kerana mereka saling tuduh menuduh antara satu sama lain apabila berlaku pembunuhan.

Penyiasatan ASP Shariff dan Detektif Olla (Yana Samsudin) dilakukan tanpa mengetahui siapa pembunuhnya dan sukar untuk mendapatkan maklumat kerana pembunuh tersebut licik dan bergerak sendirian. Penyisatan ASP Sharif akhirnya berjaya menjejak kehadiran seorang pembunuh upahan bernama Tumulak (Shaheizy Sam) yang terpaksa melakukan pembunuhan untuk menebus hutangnya. Pelbagai peristiwa dan aksi berlaku disebabkan perbuatan Tumulak dalam usahanya menghuru-harakan kumpulan kongsi gelap tersebut.

Namun, segala ancaman yang dilakukan oleh Tumulak adalah didalangi oleh Kimpedu (Bront Palarae). Kimpedu mengupah Tumulak untuk menghuru-harakan kumpulan kongsi gelap kerana keinginannya untuk menakluki kawasan di Kuala Lumpur.

ASP Sharif yang ditugaskan membanteras pergerakan kongsi gelap ini berdepan dengan pelbagai cabaran dalam usahanya itu. ASP Shariff juga diugut apabila anak dan isterinya diculik tetapi ianya tidak mematahkan semangat ASP Shariff dalam menjalankan tugasnya.

Download Link :

01 | 02

Please join the files with:

No comments:

Post a Comment